Saturday, November 7, 2009

PES2009?? Kerja??

Maaf yer kepada kengkawan yang dah seminggu menunggu result..harap maklum..match masih berjalan di pusingan kalah mati..setelah liga habes.. semua team masuk pusingan tersebut kecuali team dari Manchester United yang di wakili oleh Incik Othman. Kepada peminat2 ManU..harap maklum yer..nanti in the next post, aku akan update dengan table2 serta keputusan2 dia..hehe..

Tapi secara keseluruhan, Barcelona - Jaffa menduduki tempat pertama dgn kutipan mata 13..di tempat kedua pula team Inter Milan - Mat Khuzailifah dgn kutipan 13 mata jugak. Yang membezakan hnya Goal Difference(GD), di mana Goal Difference = Goal Scored - Goal Conceded. Kalau dalam bahasa melayu nyer, perbezaan gol = jaringan gol - gol bolos. GD Barcelona amat melampau berbanding team2 lain iaitu sebanyak 14 dan GD Inter Milan hanya lah 5. Apa2 pun ini tidak menjamin kemenangan di pusingan kalah mati.

Komen dari Organizer: "Team2 yang bertanding bagus2, cuma ada konsentrasi beberapa pemain tidak mencapai di tahap yang memuaskan. So di situ kita dapat lihat, beberapa team sukar utk bermain dgn baik.."

haha..cukup ulasan ringkas pasal tournament nih.. aku nak shared sket pasal aku lak..

jeng..jeng..jeng..

Dengan ucapan syukur alhamdulillah, aku da dapat placement kerja..ameeennn..alhamdulillah..trimas kepada yang mendoakan aku..secara langsung or not..aku di hired oleh Cooper Cameron..syarikat oil and gas services..byk pasal manufacturing for oil and gas plant especially wellhead..valve..pipeline. So kerjaya aku bermula in January 2010 as management trainee dulu then baru permanent. Gaji?? Hurm..tak sebanyak dak2 standard petronas apatah lagi budak2 Baker Hughes..tapi insyaAllah ckup utk aku~ hehe..(tipu2..budak baker byk wooo dapat..jeles2..) haha..tapi insyaAllah after confirm dalam 1.5 years..baru naek sket gaji tuh..hehe..



Sekali lagi..bagi kawan2 yang mendoakan aku..wish kan aku..tq so much..n bagi kawan2 yang masih mencari2 kerja..aku turut mendoakan kawan2 semua..semoga ramai2 dapat kerja cepat2!! amiin~ Owh..lagi satu, terima kasih juga pada JPSP specific to Career Placement Week 09 kerana without them maybe aku tak dapat kerja in this company. So..tq2 to all and to Allah S.W.T as well..syukur and syukran.


13 comments:

Unknown said...

sifu..congrate~
wish u all the best..jgn lupakan anak murid yg msih akan bertapa di UTP for 1 semester lg ni...hehe

onleemie said...

wahh~~ dah dapat keje~~
tahniah2...tahniah kepada encik oyama...
ujung bulan 1 nnt da leh banje ak mkn...kan2??

oYaMa said...

apa barang..ang nak masuk kerja bulan 2 lagi byk kot gaji nanti..haha..

Pakatan sendiri said...

Tahniah,, masih menunggu dibelanje~~..hehe,,sian kami yang menganggur nie..sapport sket..:P

oYaMa said...

insyaAllah..kalau da kerja bulih laaa~ :P

Anonymous said...

ang masuk bulan 1~~ lg awai...sempat la gaji 1st tu nak blanja...hehe

oYaMa said...

aku gaji 2 bulan..sama cam gaji ang bulan pertama..takleh2.. :P

Najib Saad said...

congrate bro!
cameron base kat mane nati?
darat ke laut
=)

oYaMa said...

base darat je..ke laut pun tak lama rs nyer..tapi akan ada la turun ke laut..

btw..sape miscellaneous nih?

meen said...

sure dgn technical sales?
hope this job really suits you k.
remember, do what you like to do - EIS Lecturer

oYaMa said...

as long as related with what i interest..insyaAllah.. keadaan skrg nih..capai yang mana ada dulu..baru pilih kemudian~ huhu

Norman Naim said...

siot la bwat league x ajak.. cuak ke per??
hehe
anyway, tahniah bro~ =)

oYaMa said...

nih league umah le..haha.. tq2~