Wednesday, October 21, 2009

Masak2?? Aku nak masak??

Haaa..salam kepada semua & greeting to all of you..thanks to read my blog again..noobs la sket..btw one of the purposes aku bukak blog nih nak preserve resipi masakan mak aku..haha..bagi aku..kalau rindu2 masakan mak leh try buat2 sendiri..haha..kot2 menjadi~ tapi memandangkan aku ada kat UTP lagi..soo..aku sempat je ada satu hidangan yang mak aku uat time cuti aritue..n aku sempat snap pic..procedure of the experiment..err..steps of the masakan aku tak ingat..tapi this how it look like.. Gulai Kerang Nenas~ slurppp~


Nih mmg lazat..skali cuba mesti nak lagi..
tapi for those yang tak makan seafood..maaf yer..nanti2 ada lagi yang lain..haha..

Ok, memandangkan aku takder simpan2 lagi recipe mak aku.. so aku nak memperkenal kan lagi satu member of family aku..which is..anak sedara aku yang baru 2+ jagung sket..his name is Abdul Muhaimin b. Abdul Malek..

He was born on 15/8/2007..berat dia time lahir tak ingat plak..haha.. tapi pendek kata..he gave his family a new brighter life towards the coming day.. Esp mak aku happy jaga cucu, even nakal nyer amat la melampau..but that's life is going to be..jummm..kita tgk rentetan gambar2 dia sepanjang 2 tahun dia da membesar nih..



1st beraya dengan ibu dan ayah nyer.. Terlentok je..tgh tdor kot..



Kecik2 da pandai uat muka comel..haha.. Dia cam ibu dia..suka berposing time kecik2..
nanti kita lihat posing dia..



Ala2 rock sket..err..



Nih grandma dia beli kan..tgh tdor..tak pasan apa2..haha..



Time Min, mula bulih berjalan..happy..sana sini..



nyamuk gigit kat muka, tapi suka garu sampai luka2..last2 kena tampal plaster..hoho

  

Nih adalah hasil kerja aku~ haha..yeahhh!! check2 rock2..



Nih 1st time dia suka pakai kopiah dan berangan cam g kerja kononnya..aku nak amek kopiah tuh nak g smayang jumaat dia tak bagi..last2 kena pakai kopiah yang kecik sket..

 

Menunggu ibu dari luar pejabat..sempat posing2 lagi~ 

 

Introducing...his 2 best friend.. 1-his plug kat mulut tuh..2-his bearbear(teddy bear)..
takdak dua benda nih..mmg takkan tidor..kecuali g rumah orang..bila tunjuk kat dia malu..
terus dia cabut n bagi kat sapa2 suh simpan~ haha..hampeh~




 time nih da almost 2 tahun..tapi semangat nak maen badminton..
dia nak pegang racket mahal je..murah2 tak layan..dapat beza lak tuh..spoil2..

 

The recent hari raya..bersampin..this is also his first baju melayu..



 nih after penat berbaju melayu..tapi i like this pic..
his smiling just simple n honest..




Tabikkk~ nih nak kuar beraya~


 
and with me for the last pic.. time raya..duet raya da penuh poket dah..ahah..

This post dibuat khas utk anak sedara aku nih sorang..this post will be preserved until dia da besar n tahu baca benda nih for him to remember his life time kecik2.. Just one thing  I would like for him to know, Be a good son to ur parent, be a good person in future, be responsible for what u did, do the best of you in everything you do..if u need anything..i'll be around you..yeahhh!!


 
 
 

6 comments:

Keyrol Anwar said...

wow.
oyama blogger skrg~~~

oYaMa said...

wahahah..blogger di masa buhsan2~ hahah

Unknown said...

sifu tulis blog~
haha...
bgusnye...pak sedara mcm ni...

anak murid ade ank buah pon xpernah tulis pasal die...ish2...nk kena tulis gak ni...
but, i want to write about my MOM first..
ahaks...
kembar 2 iras (org ckp la, not me ;P )

oYaMa said...

arini a bit free..so tulis je blog...
haha..

Mus'ab Umairi said...

momel~~~

oYaMa said...

yup~ he is cute..and sangat pandai ngorat pompuan wooo..kakak2 pun cair ngan layan dia..haha..