Monday, November 23, 2009

Watashi no haha no ryōri

My mom's cooking:

Bila cuti2 nih kita mula teringat nak makan macam2 dari tangan mom/mak/ibu kita.. sedar tak sedar..itulah makanan yang kita dari dulu sampai skrg..jadi darah daging..otak kita..yang kita pakai tiap2 hari..so post dimulakan dgn thank you mom! for all those delicious food..haha..

Berbalik kepada asal nye tujuan aku nak berblog nih..dgn harapan atleast aku akan ada letak2 kan resipi mak aku..insyaAllah..time cuti nih aku akan blajar benda2 tuh..haha.. rugi wooo..kena mewarisi kehandalan mak aku memasak.. so here it goes.. di antara nya yang sempat aku snap pic sebelum makan~


Nih nasik beriani udang galah~ slurrpppp~ cooked in pressure cooker.


 Nih nasi beriani udang galah..laparrr~



Saper datang raya lepas kat umah aku..akan makan benda nih..


Haaa...yang gambar ketiga tuh..mak aku uat murtabak gulung..hahah..memandai je bagi nama.. nih inti2 dia cam ala2 murtabak..ubi, daging & kacang peas.. tapi digulung dalam tepung dan di salut dgn bread crumb dan digoreng sehingga kuning..rasa nye cicah dgn bawang jeruk..mmg terbaek..bawak jeruk tanpa colourize..original..manthobbb!!! Aku tulis..aku yang terliur..haha..time cuti2 nanti follow2 la blog nih..akan aku post masakan2 yang lebih menarik insyaAllah..

OYAMA

6 comments:

Kenangan Lalu said...

Oih, tengok pon dah sedap~ Ghaya haji buat ka?

oYaMa said...

haha..ghaya aji tak kot..tak sure lagi..aku balek ghaye pon lambat~ huhu..

HafizAizuddin said...

nymq2... mkn je no2. wakakaka

oYaMa said...

hahah..tuh jarang2 di buat..kat tempat aku..RM25-RM40 sekilo utk udang galah..siap pakcik yang g letak bubu tuh antar kat umah..

Nor Hanis said...

terus rasa lapar...

nak resepi~

oYaMa said...

insyaAllah cuti2 nih..kalau ada masakan2 nih aku akan upload kan resipi2 dia~ haha