Thursday, June 24, 2010

Kereta Ferrari Ku Hilang!!!~

Chapter 1: Introduction
Btw.. aku pakai kereta yang kena gantung enjin dalam beberapa post lepas dulu... telah hilang time aku pas shopping tak hingat dunia...(aku bukan jenis shopping2 yer..)

Kejadian nih berlaku dalam awal bulan 6 haritu.. aku g jalan2 + membeli belah skit di Jusco Wangsa Maju.. so budak2 intern kat KLCC dlu mesti da penah merayau2 kat situ kan.. so korang dapat agak la parking keta dia cemana.. btw.. seperti biasa aku parking kereta aku kat satu spot nih.. kunci keta..lock..siap alarm lagi..and chiow..

Chapter 2: Shopping
Turun la..g masuk MPH.. masuk jusco beli2 barang kereta sket (cam tahu2 je aku beli kan hadiah utk kereta aku..dia ilang lak..tsk..tsk..tsk..).. then g makan kat egg house tak silap aku..tepi McD tuh.. fuhhh..punya la sedap.. makan unagi egg apa ntah.. leh tahan la..ala2 Japanese foodstyle.. perut kenyang..lepak2 dulu jap.. then aku tgk jam cam da lewat.. so aku naek terus la ke parking..naek satu level.. 

 Chapter 3: Ferrari ku hilang!~
Aku toleh2 je kat tempat aku parking.. da bertukar kereta honda!!!!!~ Fuihyooo.. tapi aku tgk..bukan kereta baru..cam da calar2 skit.. so ini bukan hadiah/prank kat aku sempena bulan harijadi aku kan.. aku tak caye..aku tekan alarm kereta aku sampai da nak tercabut getah dia tuh.. tapi still tak dgar satu habuk pun.. gilerrr saket jiwa aku.. ke hulu ke hilir aku carik.. tensen2.. 

Time aku jalan tgh serabut2.. aku call family kawan mesra aku (nama dirahsiakan..sebab atas sebab2 tertentu)..mmg derang ada kat Jusco tuh jugak tadi.. aku da pkir..nak tumpang derang balek and g balai polis semua.. fuhhh.. derang dgn bergegas terus otw patah balik ke jusco tersebut... (sian derang..maap yer..) pas aku call kawan mesra aku tuh.. aku jalan2 dgn usaha kot2 jumpa.. haaaa!!! aku jumpa!~

 Chapter 4: Pak Guard
Tapi aku jumpa pak guard.. aku terus lari2 cucu kat dia.. kata keta sy hilang..dia kata betul ke??? balas aku.."Betul cik.. saya parking kat sini tadi..betul2 depan pintu kuar nih..tapi skrang da takder.." Pak guard tuh pun da cuak la..pasal leh jadi salah derang gak..sekuriti tak kawal rapi kan.. hihi.. (sian pakguard ye..maap lagi skali)...pak guard balas "takper2..mari ikut saya ke management..kita buat laporan"... aku pun pasrah..ikut pakguard jap.. 

Tgah2 aku tunggu lift ngan pakguard... Lagu Oh-SNSD berkumandang.. "   ♪♫ Oh Oh Oh o ppa reul saranghae..♪♫"   handphone aku berdering..rupa nya kawan mesra aku call.. angkat la.. 

AKU: "haa..naper?" 
KAWAN: "ada katne?"
AKU: "Tgah tunggu lift nak g kat office pakguard..."
KAWAN: "kereta ada laaa.."
AKU: "Haaaaaaaaa!!!!!???? Err..kat mana??"
KAWAN: "Skrang kat tingkat brapa?"
AKU: "Urmm..tak sure..tapi naek one floor dari shopping mall.."
KAWAN: "Laaa..kan parking kat tingkat atas tadi.....!!!"
AKU: " ........... " 

Aku dengan macho + handsome + cool.. pergi kat pakguard tuh.."inchek, kawan sy cakap kereta ada kat atas.." ....... pak guard tuh tgk cam tak puas hati je.. pehtue senyum sinis kat aku as aku pun da tersenyum2.. aku tambah lagi.. "tapi parking dia memang sama.. position dia mmg sama.. tuh yang sy confuse..sy betul2 minta maap ye inchek...".."takpe2.. slalu gak ada jadi camnie.. orang lupa..". Saja pakguard tuh nak sedapkan hati + air muka aku nih..sebab da malu giler..hahahahhahahahah..

So ini kes kedua paling malu dalam hidup aku..sepanjang yang aku ingat....1st time kecik2 dulu..time aku excited tgk pameran Dinasour kat PEsta PUlau Pinang.. aku tarik tangan mak aku nak tgk satu dinosaur nih.. skali tarik2 tangan mak orang laen.. segan giler.. hahahahha..

--------

Kepada pihak2 yang terbabit dan terbibat..saya memohon maaf di atas kecuaian saya.. semoga ini dijadikan iktibar kepada semua pihak.. kepada pak guard kalau membaca post ini.. terima kasih saya ucap kan.. hahahahhahahahah... aduhai..tanda2 berumur sudah.. rambut pun da beruban~

Adios!~ Majukan diri utk diri sendiri.. (>_<)"

6 comments:

Unknown said...

Lain kali oyama tangkap gambar tempat ko parking tu. So tak de la lupa nanti.

saa said...

HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA

oYaMa said...

chis saa..brani tuan hamba gelak kan patik.. chiss...

naddy said...

hahhahahaha. *gelak guling2*
mmg sah konfem dah tua :P

oYaMa said...

amboi..budak kecik nih..suka eh gelak2~ :P

Zulia said...

hahahaahha... dh terguling2 aku ats katil ni gelak kat hg!!!